نكاتي براي رعايت بهداشت جنسي آلت تناسلي در مردان و زنان

مركز فروش محصولات زناشويي و انواع كاندوم منتوشاپ

نكاتي براي رعايت بهداشت جنسي آلت تناسلي در مردان و زنان

۱۱۰ بازديد

رعايت بهداشت فردي يكي از مهمترين نكات زندگي هر انساني ميباشد.رعايت بهداشت باعث ميشود تا شما بتوانيد زندگي به دور از بيماري و همراه با سلامتي را تجربه كنيد.براي رعايت بهداشت فردي نبايد تفاوتي ميان اعضاي بدن خود قائل شويد.

رعايت بهداشت در ناحيه آلت تناسلي يكي از مواردي است كه معمولا در بين افراد خيلي كم رعايت شده و از در اولويت هاي آخرين قرار دارد.درصورتي كه شما به عنوان مثال در ناحيه واژن خود دچار عفونت باشيد اين مشكل ميتواند براي همسرتان هم دردسرساز شود.يكي از راه هاي پيشگيري از انتقال اينگونه عفونت ها و مريضي ها خريد كاندوم و استفاده از آن در هنگام رابطه جنسي است.

مراقبت منظم از ناحيه آلت تناسلي

اصلاح

براي خيلي از مردها، اصلاح و نظافت آلت تناسلي يك بخش ساده از برنامه مراقبتشان است درحاليكه براي خيلي هاي ديگر، اينكار چيزي جز اذيت و آزار موقت نيست. اصلاح آلت تناسلي و زدن موهاي آن فوايدي دارد، اما در عين حال اين اصلاح كردن ها و واكس زدن ها معايبي هم دارد كه همان موقع خود را نشان نمي دهد:

فوايد:

-ارتقاء نظافت/كاهش رطوبت

-تحريك كننده بودن از نظر جنسي

-بالا بردن حساسيت حين سكس

-تسهيل معاينه پوست

-بزرگتر جلوه دادن آلت تناسلي

معايب:

-خسته كننده

-واكس زدن (دردآور)

-(واكس زدن) گران و پرهزينه

-مي تواند منجر به ايجاد جراحت شود

-مي تواند منجر به پيدايش عفونت جديد يا پخش عفونت هاي قبلي شود.

براي خيلي از خانم ها، آلت تناسلي مردانه اصلاح شده و واكس زده شده بسيار تحريك كننده است. اما در عين حال بايد بدانيد كه هم اصلاح كردن و هم واكس زدن هر دو مي تواند منجر به ايجاد جراحت يا التهاب فوليكول هاي موهاي آلت تناسلي شده و عفونت هاي ويروسي مثل تبخال تناسلي يا molluscum contagiosum (نوعي بيماري پوستي كه در آن برآمدگي هاي مدوري روي پوست ايجاد مي شود كه محتوي ماده نيمه مايع يا خميري هستند) را پخش مي كنند. حتي ايجاد عفونت هاي باكتريايي مثل استافيلوكوك مقاوم دربرابر متيسيلين نيز با استفاده از تيغ هاي اصلاح مرتبط شناخته شده است. همه اينها با مراقبت صحيح از آلت تناسلي تناقض دارد.

اگر ترجيح مي دهيد كه آلت تناسليتان را اصلاح نكنيد و فقط با قيچي يا ماشين ريش تراش موهاي آن را كوتاه كنيد، مطمئن تر است. اما اگر ترجيح مي دهيد كه موهاي آنرا اصلاح كنيد، بهتر است از چه وسيله اي استفاده كنيد؟ استفاده از يك تيغ ريش تراشي ساده با كرم يا صابون اصلاح و بعد از آن استفاده از لوسيون افترشيو مرطوب كننده يا آب نمك گرم بهترين است. از ريش تراش هاي برقي و مواد شيميايي براي برداشتن موها به هيچ عنوان استفاده نكنيد. و آخر اينكه، شايد دوست داشته باشيد كه بعد از اصلاح آنرا واكس هم بزنيد. اشكالي ندارد فقط يادتان باشد كه اينكار هم گران است وهم دردآور.

شستشو

آلت تناسلي، عضو بسيار حساسي است، و طي همه مراحل مراقبتي بايد اين نكته را خوب به خاطر داشته باشيد. بنا به دلايلي عجيب، خيلي از مردها فكر ميكنند كه براي تميز كردن آلت تناسلي خود بايد آن را حسابي با آب و صابون بسابند تا تميز شود. اما بهتر است بدانيد كه شستشو ساده با آب گرم و درصورت لزوم يك صابون ملايم براي اين منظور كافي است. مرداني كه ختنه نكرده اند بايد پوست ختنه گاه را عقب برده و سر آت تناسلي را فقط با آب گرم، بدون صابون، شستشو دهند. حتماً پس از شستشو اين محل را خوب خشك كنيد.

بهداشت جنسي در زنان

 با رعايت برخي نكات بهداشتي ميتوانيد به ميزان زيادي از بروز عفونت هاي مجاري ادراري و مهبـلي جـلوگـيري بعمل آوريد. تــرشحات طبيعي مهبل براي سلامت مهبل ضروري ميباشد. در مهبل باكتريهاي غير بيماري زاي طبيعي وجود دارنـد كـه وجـودشـان از بـروز عفونتهاي باكتريايي و قارچي ممانعت بعمل مي آورد. ترشحات طبيعي مهبل شفاف و يا سفيد،رقيق و يا غليظ بوده اما بي بو و ايجاد سوزش و خارش نميكند. عفونتهاي باكتريايي، قارچي، انگلي و عفونتهاي ادراري معمولا در زنان شايع است بطور مختصر با با علايم اين بيماريها در ادامه مطلب آشنا شويد:

۱) عفونت قارچي(كلاميديا): ترشحات سفيد و پنيري شكل مهبل-تورم و درد در نواحي تناسلي-خارش شديد-مقاربت دردناك.

۲) عفونت باكتريايي:ترشحات سفيد، خاكستري و زرد-بوي نامطبوع ماهي-خارش و سوزش-التهاب و تورم خفيف مهبل.

۳) عفونت انگلي(تريكومونا): خارش، سوزش و تورم شديد مهبل-ترشحات كف آلود خاكستري، زرد و يا سبز-بوي نامطبوع ماهي-درد حين ادرار و يا مقاربت جنسي.

۴) عفونت مجاري ادرار: احساس سوزش حين ادرار-وجود خون در ادرار-ادرار با بوي تند و تيره رنگ-اضطرار فراوان براي ادرار كردن حتي زماني كه مثانه نيمه پر باشد-قطره قطره آمدن ادرار-تكرار ادرار.

نكات بهداشتي ويژه دختران و زنان:

۱) پس از ادرار كردن و اجابت مزاج هميشه از سمت جلو بطرف عقب خود را بشوييد. اين كار از رانده شدن باكتريهاي نواحي مقعد به مهبل جلوگيري ميكند.

۲) در طي روز لباسهاي زير با جنس الياف نخي بتن كنيد. از پوشيدن لباسهاي بدون تهويه مانند لباسهاي نايلوني و ساخته شده ازساير الياف مصنوعي خودداري كنيد. تا آنجا كه ممكن است شبها بدون لباس زير بخوابيد تا مهبل با جريان هوا در تماس باشد.

۳) از پوشيدن لباسهاي تنگ مانند شلوار جين، جوراب شلواري و مايو به مدت طولاني اجتناب كنيد. لباسهاي گشاد و راحت بتن كنيد.

۴) براي شستشوي لباسهاي زير خود از شوينده هاي غير معطر و ملايم استفاده كنيد.

۵) از وان آب داغ و جكوزي استفاده نكنيد.

۶) كاندومها و ديافراگمهاي از جنس لاتكس و ژلهاي اسپرم كش در برخي از زنان ايجاد تحريك ميكنند كه بايد از ساير روشهاي جلوگيري از باردار استفاده گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.